0
נגישות

קידום ממומן

קידום אתר אינטרנט בתשלום או באופן ממומן מתבצע בעזרת מנוע החיפוש גוגל, אתר האינטרנט המעוניין בקידום רוכש קמפיין פרסום בגוגל. מנוע החיפוש גוגל מעניק לכל המעוניין פרסום בתשלום המתבצע על פי כמות הקלקות (לחיצה על הקישור או הבאנר) ולא על פי כמות החשיפה, הפרסום הזה עונה לשם PPC ( (Pay Per Click. בשיטת קידום זו כל אתר או עסק יכול לקבל תוצאות באופן מידי, בקידום אתרים רגיל את ניצני התוצאות ניתן לראות רק לאחר מספר שבועות או אפילו מספר חודשים.

את הפרסום ניתן למצוא במגוון רחב של דפים ואתרי אינטרנט וגם במנוע החיפוש של גוגל, אשר ממוקמות בתוצאות החיפוש של גוגל בצד לעומת תוצאות החיפוש של גוגל או מעל תוצאות החיפוש אשר בעלות רקע בהיר (אותם פרסומות גם נקראות הפרסומות של גוגל, גוגל אדוורדס - Google Adwords). שטח הפרסום נקרא קישורים ממומנים או בשפה האנגלית Sponsored Links. בפרסום בגוגל בעל האתר או העסק בוחר את מילות החיפוש, התשלום עבור הקלקה, סך כל הקמפיין וסך הקמפיין ליום אחד, אשר עוזר להקטין את הסיכונים לאבד כסף רב.

לגבי מילות חיפוש בעלי תחרות רבה או ביטויים אשר לא רלוונטיים בדיוק לאתר או לעסק, רכישת קמפיין פרסום בגוגל עלולה להגיע לסכומים גבוהים וכן גם חוסר בחישוב התקציב לכל הקמפיין ולכל יום בקמפיין, ולכן עדיף להשתמש בכלים המסייעים במעקב הוצאות הקמפיין, מילות חיפוש רלוונטיות, מחיר לכל מילת חיפוש ועוד. ניתן לבנות דף אשר אליו יוביל הקישור ממודעות הפרסום אשר רלוונטי לאותו מילת חיפוש, כך ניתן להקטין את הסיכויים של המתחרים לקבל לקוחות ובכך להשיג הגדלת המכירות (גולש באינטרנט אשר לא מצא את אשר חיפש באתר מסוים עובר לאתר הבא).

ברוב שיטות ודרכי הפרסום והשיווק רכישת השירות היינו בהתאם לכמות החשיפה, אם מדובר בערוצי הטלוויזיה, בזמני שידור בשעות שיא, שידורי צפייה בעלי כמות רייטינג גבוה, כנ"ל לגבי הרדיו והעיתונים, גם ברשת האינטרנט פרסום באתר אינטרנט בעל מאות אלפי כניסות ביום יעלה הרבה יותר מאתר הכולל עשרות ואפילו מאות כניסות עקב החשיפה. בקמפיין PPC הפרסום הינו למילת החיפוש ולא למי שרואה אותה. נדרש גם לבצע בדיקות והחלפות של מילות חיפוש ולהגיע לאחוז מכירות גדול יותר לעומת מספר ההקלקות.

אותן תוצאות המופיעות בגוגל אדוורדס הן רלוונטיות לתוצאות החיפוש ככל הניתן ולא מופיעות בצורה רנדומאלית, כך שאותם תוצאות תואמות לגולשי האינטרנט לעומת פרסומות באנר רגילות או חלונות קופצים (Pop-Up), ולכן שימוש בקמפיין פרסום של גוגל עדיף לפרסום רגיל עקב האפקטיביות בדבר.

ניתן לפתוח חשבון לקמפיין פרסום על ידי גוגל הכולל פרטים אישיים לצורך זיהוי ואמצעי התשלום על ידי כרטיס אשראי או על ידי הוראת קבע. צריך גם לבנות את הקמפיין על ידי נתינת שם ספציפי לקמפיין (אולי מעוניינים לבצע מספר קמפיינים), תאריך סיום הקמפיין, תקציב כספי יומי, תקציב כספי כולל, מחיר עבור כל לחיצה (אם ישנם מספר קמפיינים על אותה מילת חיפוש אותו אחד שהוא זה שישלם מחיר גבוה יותר על כל לחיצה יופיע יותר) מדינה להצגת הפרסום והשפה (מדינת ישראל מציינת IL, השפה העברית מציינת HE).

בעזרת מילות החיפוש רלוונטיות אתר האינטרנט יופיע בתוצאות ממומנות במנוע החיפוש גוגל, תשלום עבור ההופעה בתוצאות הממומנות הינו כמכרז, אותו קמפיין אשר נותן תשלום גבוה יותר, מופיע ראשון יותר.

מערכת גוגל אנליטיקס עוזרת בבדיקת היעילות של קמפיין הפרסום של גוגל אדוורדס, בעזרת המערכת בעלי אתרים המבצעים קמפיין פרסום בגוגל יכולים לנתח כל כניסה לאתר, דפי הכניסה הטובים יותר, שהייה של כל מבקר באתר ומגוון נתונים ממוצעים.

קיימות מספר חברות המעניקות שירות דומה של מודעות על פי מילות חיפוש כאשר התשלום מתבצע על פי הקלקה. מבחינת כמות החיפושים המתבצעים במנוע החיפוש גוגל לעומת האחרים, האדוורדס של גוגל הכי משתלם למפרסם ולבעל אתרי האינטרנט המציגים את מודעות גוגל.